OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM Zamknięcie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych (wygasły...)

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI PONIŻEJ 60.000 EURO

Gmina Lubomino
11 – 135 Lubomino ul. Kopernika 7 ogłasza przetarg nieograniczony na: Zamknięcie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino .

1. Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Zamknięcie i rekultywację składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino o pow. około 0,5 ha. Zakres robót obejmuje roboty związane z wywiezieniem odpadów oraz roboty wykończeniowe po wywiezieniu odpadów.
Kod wg. CPV 45222110 – 3 składowiska odpadów.

2. Sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej http://bip.lubomino.tensoft.pl można odebrać w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy Lubomino, 11 – 135 Lubomino ul. Kopernika 7 pok. nr 8.

3. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej oraz częściowej:
Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych ani ofert częściowych.

4. Informacja na temat wadium:
Z uwagi na wartość zamówienia zamawiający nie pobiera wadium.

5. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
• Cena oferty brutto 100 %
6. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy kierować na adres: Urząd Gminy Lubomino, 11 – 135 Lubomino, ul. Kopernika 7 do dnia 21 sierpnia 2006 r. do godz. 9.30.
Otwarcie ofert nastąpi 21 sierpnia 2006 r o godz. 10.00 w siedzibie zamawiającego pok. nr 7.

7. Termin wykonania zamówienia:
Termin wykonania zamówienia do 15 listopad 2006 r.

8. Termin związania ofertą:
Termin związania ofertą 30 dni od wyznaczonego terminu składania ofert.

9. Opis warunków udziału w postępowaniu:
W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy potwierdzą pisemnie spełnienie warunków określonych w art. 22, ust. 1 oraz w art. 24 ust.1, 2 i art. 25 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych. (Dz. U. z 2004r. Nr 19, poz. 177)



10. Uprawnieni do kontaktowania się z oferentami:
Wiesława Radzewicz, Wojciech Michańczyk; 089 6160721, w godz. 7.00 – 15.00.

11. Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej

12. Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów

13. Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowanie aukcji elektronicznej

Lubomino, 10 sierpień 2006 r.









SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA




Przedmiot zamówienia:


„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”






przedmiot główny:
CPV: 45222110 - 3
Nazewnictwo wg CPV: Składowiska odpadów























PRZETARG NIEOGRANICZONY

prowadzony w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych z dn. 29.01.2004 r.
(tekst jednolity Dz. U. Nr 19 z dnia 9 lutego 2004 r., poz. 177 z późn. zmianami)

1. Nazwa (firma) oraz adres Zamawiającego:

Gmina Lubomino


zw. dalej ZAMAWIAJĄCYM
• kod, miejscowość, województwo, powiat: 11 – 135 Lubomino, warmińsko – mazurskie

• ulica, nr domu, nr lokalu: ul.: Kopernika 7

• internet: http:// www.ug.lubomino, e – mail: rolnictwo@lubomino.ug.gov.pl

• tel/fax: 089 6160721
2. Tryb udzielenia zamówienia:

przetarg nieograniczony

3. Opis przedmiotu zamówienia:

3.1. Przedmiotem zamówienia jest:

„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”

przedmiot główny:
CPV: 45222110 - 3
Nazewnictwo wg CPV: Składowiska odpadów

Przedmiot zamówienia określa niżej wymieniony przedmiar robót stanowiący Załącznik Nr 4 do SIWZ:


3.2. Zakres zamówienia obejmuje:

Prace obejmować będą:
- roboty związane z wywiezieniem odpadów,
- roboty wykończeniowe po wywiezieniu odpadów,

3.3. Warunki wykonania zamówienia i wymagania Zamawiającego:

3.3.1 Wykonawca ma obowiązek dokonać wizji lokalnej w celu zapoznania się z zakresem prac i warunkami ich wykonania.
3.3.2 Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonywania niektórych prac.
3.3.3 Zamawiający nie określa w SIWZ, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, a także podania nazw (firm) proponowanych podwykonawców.

Szczegółowe warunki wykonania zamówienia i wymagania Zamawiającego zawiera wzór Umowy – stanowiący Załącznik Nr 3 do SIWZ.

4. Termin wykonania zamówienia:

wymagany - 15 listopad 2006 roku


5. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt. 6.2. SIWZ

2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
a. posiadanie uprawnień do przewozu odpadów zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
b. posiadanie zapewnienia o przyjęciu odpadów na składowisko od zarządzającego składowiskiem odpadów
- potwierdzenia spełnienia tych warunków Zamawiający dokona na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. 6.3. SIWZ
c. dysponowanie niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, tj. dysponowanie między innymi koparką gąsienicową, samochodem samowyładowczym ;
- potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentów wymienionych w pkt. 6.5. SIWZ

3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
- potwierdzenia spełnienia warunków 3) i 4) Zamawiający dokona na podstawie składanej oferty i oświadczeń.

Przy ocenie spełnienia warunków udziału o których mowa w pkt. 5.2) przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dane stanowiące o spełnieniu warunków będą zsumowane.

6. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu:

a) potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

6.1. Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:

Treść wymaganych oświadczeń Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU Nr 2 do SIWZ.

6.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do
ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6.3. Aktualne pozwolenie na transport odpadów oraz udokumentowanie gotowości przyjęcia tych odpadów na składowisko przez zarządzającego wysypiskiem

6.4. Wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nich czynności.
Uwaga:
a) Wykaz składają tylko Wykonawcy, którzy zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom.
b) W wykazie podmiotów należy wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podać nazwy (firmy) proponowanych podwykonawców.


6.5. Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje Wykonawca.
Uwaga:
W wykazie należy wymienić narzędzia i urządzenia potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku wymienionego w punkcie 5. 2) b. SIWZ.

b) potwierdzenia spełniania przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ:

6.6. Oświadczenie wynikające z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych
Uwaga:

Treść wymaganego oświadczenia Zamawiający przekazuje na ZAŁĄCZNIKU Nr 2 do SIWZ.

Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

UWAGA:

1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w punkcie 6.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

7. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz
przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do
porozumiewania się z wykonawcami:

7.1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie.
7.2. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane faksem należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie.
7.3. W przypadku przekazania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.4. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynie do Zamawiającego na mniej niż 6 dni przed terminem składania ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania, oraz zamieści na stronie internetowej, na której udostępnił Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.
7.5. Wszelką korespondencję należy kierować do Zamawiającego w formie pisemnej na adres:

Urząd Gminy Lubomino 11 – 135 Lubomino ul. Kopernika 7 fax 089 6160721
w godzinach pracy Urzędu

7.6. Wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami:

Uprawnionym do porozumiewania się z Wykonawcami jest :

• Wiesława Radzewicz – Urząd Gminy Lubomino, pok. 9, telefon 089 6160721w. 31
• Wojciech Michańczyk - Urząd Gminy Lubomino, pok. 8, telefon 089 6160721 w.30

8. Wymagania dotyczące wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

9. Termin związania ofertą:

Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10. Opis sposobu przygotowywania oferty:

10.1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10.1.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
10.1.2 W przypadku, o którym mowa w punkcie 10.1.1 Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
10.1.3. W przypadku wyboru jako najkorzystniejszej oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający oświadcza, że może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
10.1.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

10.2. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
10.3. Ofertę składa się w języku polskim.
10.4. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
10.5. Składana oferta wykonania zamówienia musi zawierać:

a) wypełniony Formularz – OFERTA, którego wzór stanowi ZAŁĄCZNIK Nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
OFERTA musi być podpisana przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz (pieczątka służbowa i podpis) zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpisem do ewidencji działalności gospodarczej).

b) kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z wymaganiami punktu 12 SIWZ.

10.6. Wykonawca składa wraz z ofertą wymienione w punkcie 6 SIWZ oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie i dokumenty potwierdzające spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ;

Dokumenty wystawione przez Wykonawcę muszą być podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz (pieczątka służbowa i podpis) zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpisem do ewidencji działalności gospodarczej).
Dokumenty wystawione przez inne organy muszą być oryginałami lub kserokopiami poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz (pieczątka służbowa i podpis) zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpisem do ewidencji działalności gospodarczej).

10.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
- oświadczenia wymienione pod pozycją 6.1. i 6.6. SIWZ składają wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia;
- dokumenty wymienione pod pozycją 6.2. i 6.3. SIWZ składają wszyscy Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia;
- dokumenty wymienione w pod pozycją 6.4. i 6.5. SIWZ Wykonawcy składają wspólnie.
- kosztorys ofertowy Wykonawcy składają wspólnie.


10.8. Poprawki na dokumentach oferty muszą być podpisane przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz zgodnie z postanowieniami aktualnego rejestru sądowego (wpisem do ewidencji działalności gospodarczej).

10.9. Zamawiający informuje, że honorować będzie złożone w imieniu Wykonawcy podpisy przez osoby posiadające stosowne pełnomocnictwo pod warunkiem przedstawienia jako dodatkowych dokumentów pełnomocnictw lub notarialnie poświadczonych odpisów tych pełnomocnictw.

10.10. Zamawiający informuje, że nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, dokonał zastrzeżenia, że nie mogą być one udostępniane.

Wykonawca nie może zastrzec informacji podawanych podczas otwarcia ofert.


11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert:

11.1. Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Lubomino 11 -135 Lubomino ul. Kopernika 7.

Termin składania ofert upływa dnia 21 sierpnia 2006 r. o godz. 9 30


11.1.1. Zaleca się, aby Wykonawca umieścił ofertę w dwóch nieprzejrzystych, zamkniętych w sposób gwarantujący nienaruszalność, kopertach zaadresowanych na adres Zamawiającego, posiadających oznaczenie:

Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”


Koperta wewnętrzna winna być dodatkowo opieczętowana i posiadać nazwę i adres Wykonawcy.

11.1.2. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu oferty należy przygotować i oznaczyć zgodnie z postanowieniami pkt. 11.1.1, a wewnętrzną i zewnętrzną kopertę dodatkowo oznaczyć napisem "ZMIANA" lub "WYCOFANIE".

11.1.3 Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.

11.2. Zamawiający otworzy koperty z ofertami w dniu 21 sierpnia 2006 r. o godz. 1000
w siedzibie Urzędu Gminy Lubomino pok. nr 7. Otwarcie ofert jest jawne.

11.2.1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
11.2.2. Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji
i warunków płatności zawartych w ofertach.
11.2.3. Informacje o których mowa w pkt. 11.2.1. i 11.2.2. przekazuje się niezwłocznie
Wykonawcom, którzy nie byli przy otwarciu ofert, na ich wniosek.

12. Opis sposobu obliczenia ceny:

12.1.Cenę oferty należy obliczyć sporządzając kosztorys ofertowy w następujący sposób:

a) Kosztorys ofertowy:
• musi być wykonany jako kosztorys uproszczony, w kolejności i numeracją zgodną z przedmiarem robót zawartym w SIWZ;
• musi zawierać wszystkie pozycje z przedmiaru robót zawartego w SIWZ,
• musi zawierać tabelę elementów scalonych,
• musi zawierać oddzielną informację o danych wyjściowych do kosztorysowania, w oparciu o
które Wykonawca sporządził kosztorys ofertowy,
• musi zawierać zbiorcze zestawienie robocizny, materiałów i sprzętu.

b) Cena kosztorysowa musi być sumą cen poszczególnych pozycji, zawartych w kosztorysie
ofertowym, z uwzględnieniem podatku VAT (zgodnie z obowiązującymi przepisami).
Cena kosztorysowa musi być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

c) Cena kosztorysowa każdej pozycji kosztorysu ofertowego musi stanowić iloczyn ceny
jednostkowej robót dla tej pozycji i ilości jednostek przedmiarowych tych robót.
Cena kosztorysowa każdej pozycji kosztorysu ofertowego musi być podana z dokładnością do
dwóch miejsc po przecinku.

d) Cena jednostkowa:
- dla każdej pozycji musi być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku,
- musi uwzględniać: wszystkie koszty robocizny, materiałów, pracy sprzętu i środków transportu technologicznego, niezbędnych do wykonania robót objętych daną jednostką przedmiarową oraz koszty pośrednie, koszty zakupu i zysk,
- ceny jednostkowe nie mogą uwzględniać podatku VAT.

Zamawiający dopuszcza przy sporządzaniu kosztorysu ofertowego stosowanie wszystkich rodzajów programów do kosztorysowania, o ile sporządzony za ich pomocą kosztorys ofertowy będzie spełniał warunki określone w tym punkcie SIWZ.

Każda cena, o której mowa w pkt. b), c), d) musi być zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z ustawą o cenach Dz. U. 2001, Nr 97, poz. 1050 z późniejszymi zmianami).

12.2. Zamawiający wymaga złożenia wraz z Ofertą kosztorysu ofertowego, sporządzonego zgodnie z wymaganiami punktu 12 SIWZ.
12.3. Oferta winna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z przedmiaru robót jak również nie ujęte w przedmiarze robót a niezbędne do wykonania zadania.
12.4. Cena oferty musi wynikać ze sporządzonego przez Wykonawcę kosztorysu ofertowego i uwzględniać podatek od towarów i usług VAT – wg obowiązujących przepisów.
12.5. W ofercie należy podać cenę netto wykonania zamówienia, stawkę i kwotę podatku VAT, cenę
brutto (z VAT) wykonania zamówienia.
12.5. Cena nie podlega waloryzacji.

13. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert:

13.1. Zamówienie udzielone będzie wyłącznie Wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych
w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
13.2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium o następującym znaczeniu:

(1) cena brutto (z VAT) – 100 %

Zamawiający informuje, że jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

13.3. Przykład sposobu oceny oferty:

Ilość punktów przyznawana przez jednego oceniającego dla oferty = XC x 100%

Sposób obliczenia XC:

- Wykonawca zamówienia, który zaproponuje najniższą cenę otrzyma 100 pkt., natomiast pozostali Wykonawcy odpowiednio mniej punktów wg wzoru:



XC = cena najniższa brutto (z VAT) x 100 pkt

cena brutto (z VAT) badanego Wykonawcy

13.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

13.5. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie i omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.

Poprawianie omyłek rachunkowych odbywać się będzie zgodnie z art. 88 ustawy Prawo zamówień publicznych.

14. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:


14.1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o:
1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru,
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne,
3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
14.2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieści informacje określone w pkt 14.1. 1) również na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
14.3. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
14.4. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchylać się będzie od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
14.5. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy.
14.6. Umowa zawarta będzie na warunkach określonych we wzorze Umowy stanowiącym ZAŁĄCZNIK Nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w terminie podanym przez Zamawiającego.

15. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej.

16. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach:

Zamawiający przekazuje wzór Umowy, która będzie zawarta w sprawie zamówienia publicznego, stanowiący ZAŁĄCZNIK Nr 3 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

17. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia:

17.1. Wykonawcom, a także innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej określone w DZIALE VI ustawy Prawo zamówień publicznych.
17.2. Przed upływem terminu do składania ofert w przypadku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy środki ochrony prawnej przysługują również organizacjom zrzeszającym Wykonawców, wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu.

Zgodnie z przepisami DZIAŁU VI Rozdziału 2 ustawy Prawo zamówień publicznych

17.3. Wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, czynności podjętych przez Zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez Zamawiającego czynności, do której jest obowiązany na podstawie ustawy, można wnieść protest do Zamawiającego.
17.4. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
17.5. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy dotarł on do Zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
17.6. Protest dotyczący treści ogłoszenia lub postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się w terminie:
1) 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej lub na stronach portalu internetowego Urzędu – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
2) 14 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej – jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przypadkach określonych w pkt 17.6. SIWZ nie stosuje się postanowień zawartych w pkt 17.4. SIWZ.

18. Opis części zamówienia, jeżeli Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:

Oferta musi obejmować całość zamówienia. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.

19. Maksymalna liczba wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli
zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej:

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

20. Informacje o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa
w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3, oraz okoliczności, po których
zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich
zamówień:

Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego.

21. Opis sposobu przedstawiania ofert wariantowych oraz minimalne warunki, jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli Zamawiający dopuszcza ich składanie:

Zamawiający nie dopuszcza składania oferty wariantowej.

22. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną:

Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną.

23. Informacja dotycząca walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą, jeżeli Zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych:

Zamawiający nie przewiduje prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.

24. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.

25. Informacja o wysokości zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli Zamawiający
przewiduje ich zwrot:
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

26. Załączniki do SIWZ:

1. ZAŁĄCZNIK Nr 1 - Formularz – OFERTA,
2. ZAŁĄCZNIK Nr 2 - Treść oświadczeń wynikających z art. 22, 24 i 25 ustawy
Prawo zamówień publicznych,
3. ZAŁĄCZNIK Nr 3 - wzór Umowy,
4. ZAŁĄCZNIK Nr 4 - Przedmiar robót

Gmina Lubomino
11 – 135 Lubomino
ul. Kopernika 7
OFERTA


Nazwa firmy






Adres firmy – województwo, powiat, miasto, ulica, nr domu


REGON

numer telefonu wraz z numerem kierunkowym


faks


Nawiązując do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na:
„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”

1. Oferujemy wykonanie zamówienia:

za cenę brutto (z VAT) w wysokości........................................................ zł.
tj. za cenę netto.......................................................................................................... zł.
+ VAT w wys.: ............... % tj.: .................................................................................. zł,


2. Zobowiązujemy się do wykonania przedmiotu zamówienia w terminie:

wymaganym - 15 listopada 2006 roku

3. Oświadczamy, że zawarte w warunkach umownych Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zaproponowane przez Zamawiającego warunki płatności zostały przez naszą firmę zaakceptowane.

4. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i nie wnosimy do
niej zastrzeżeń oraz zdobyliśmy konieczne informacje do przygotowania oferty.

5. Oświadczamy, że zawarty w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wzór umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się w przypadku wybrania naszej oferty do zawarcia umowy na wyżej wymienionych warunkach w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.


PODPISANO

............................................................................................
........................................................................ imię, nazwisko i podpis osoby uprawnionej
( nazwa i adres firmy , pieczątka firmowa ) (osób uprawnionych) do reprezentowania




...........................................................................................
.................................., dnia ...................................................

OŚWIADCZENIA


1. Oświadczam, że zgodnie z art. 22 ustawy Prawo zamówień publicznych:

▪ posiadam uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
▪ posiadam niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
▪ znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
▪ nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,

tj. biorąc pod uwagę art. 24 ust. 1 pkt 1-10 i ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, który brzmi:

„Art. 24. 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:

1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;

2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;

3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;

9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 pkt 1-3.

2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art. 62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2; (…)”

nie podlegam wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.


2. Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane przez nas usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.





PODPISANO



............................................................................................
........................................................................ imię, nazwisko i podpis osoby uprawnionej
( nazwa i adres firmy , pieczątka firmowa ) (osób uprawnionych) do reprezentowania



............................................................................................



...........................................................................................
.................................., dnia ...................................................



(wzór)
UMOWA NR ......../2006

W dniu ................ w Lubominie, pomiędzy Gminą Lubomino zwaną dalej „Zamawiającym "
reprezentowaną przez Andrzeja Mazura – Wójta Gminy Lubomino
i przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy – Marii Wojtczak
a .....................................................................................
zwanym dalej „Wykonawcą” reprezentowanym przez:
.........................................................................................
została zawarta umowa następującej treści:

§ 1

1. Na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy
w drodze przetargu nieograniczonego z dnia 21.08.2006 r. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do realizacji zamówienie pod nazwą:
„Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”

Szczegółowy zakres zamówienia określa przedmiar robót.

§ 2
Umowa została zawarta na czas określony do dnia 15.11.2006 r.

§ 3
Jeżeli w toku dostawy przedmiotu umowy zajdzie konieczność dostaw wykraczających poza zakres w niej ujęty, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zaś ich wartość nie przekroczy 20% wartości zamówienia objętego niniejszą umową, Wykonawca wykona je na dodatkowe zamówienie Zamawiającego dokonane w trybie zamówienia z wolnej ręki, a zakres dostaw dodatkowych i związane z tym terminy i wynagrodzenie zostaną określone odrębną umową.

§ 4
Wykonawca zobowiązuje się wykonać zamówienie w terminie do dnia 15.11.2006 r.

§ 5
1. Strony ustalają wysokość wynagrodzenia umownego za wykonanie przedmiotu umowy na kwotę brutto ........................... PLN, (słownie:.....................zł.),zgodnie z ofertą Wykonawcy.
Wynagrodzenie określone powyżej zawiera podatek od towarów i usług (VAT)
w wysokości ................ PLN (słownie : ..................................................... zł .) zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 6

1. Warunkiem otrzymania wynagrodzenia będzie należyte wykonanie umowy potwierdzone w protokole odbioru robót oraz dostarczenia karty przekazania odpadów zgodnie z ustawą o odpadach.
§ 7
1. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi jednorazowo, - na podstawie wystawionej faktury VAT.
2. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w ciągu 30 dni od dnia wpływu do Zamawiającego faktury.
3. Z tytułu zwłoki w zapłacie wynagrodzenia Zamawiający zobowiązany jest do uiszczenia odsetek ustawowych.
4. Nie przewiduje się waloryzacji cen .

§ 8
1. Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny netto przedstawionej w ofercie z zaokrągleniem do pełnych 100 zł, co stanowi kwotę: ................ zł (słownie: ………………………….............................).

2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy powinno być wniesione w formie gotówki.

3. Wniesione przez Wykonawcę zabezpieczenie należytego wykonania umowy przeznaczone jest na:
- 100% na zabezpieczenie zgodnego z Umową wykonania robót.

4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, o którym mowa w § 15 ust.1 zostanie zwolnione w terminach i na zasadach określonych w odnośnym zarządzeniu Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

5. Jeżeli w toku realizacji przedmiotu Umowy ustalona w § 6 wartość przedmiotu Umowy ulegnie zwiększeniu, zabezpieczenie należytego wykonania umowy należy zwiększyć odpowiednio.

§ 9
1. Strony postanawiają, że obowiązującą je formę odszkodowania stanowią kary umowne, naliczane w następujących przypadkach:
Wykonawca zapłaci kary umowne Zamawiającemu:
a) w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego - w wysokości 10% wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1,
b) za zwłokę w wykonaniu dokumentacji objętej umową –
w wysokości 0,1% wynagrodzenia określonego w § 5 ust. 1 za każdy dzień zwłoki,
2. Strony zastrzegają sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego przekraczającego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
3. Wykonawca wyraża zgodę na kompensatę kar umownych z wynagrodzenia należnego za wykonanie przedmiotu umowy.
4. Jeżeli Zamawiający wypowie umowę lub od niej odstąpi, Wykonawcy należy się część wynagrodzenia za usługi wykonane do dnia wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy do wysokości faktycznie poniesionych kosztów.

§ 10
1. Wszystkie zmiany warunków niniejszej umowy wymagają formy pisemnej
w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień zawartej umowy oraz wprowadzenie nowych postanowień do umowy, niekorzystnych dla Zamawiającego jest niedopuszczalne, jeżeli przy ich uwzględnieniu należałoby zmienić treść oferty na podstawie której dokonano wyboru oferenta, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
3. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może zażądać jedynie wynagrodzenia należnego mu
z tytułu wykonania części umowy.

§ 11
1. Umowa może zostać rozwiązana niezwłocznie przez każdą ze stron w przypadku naruszenia jej postanowień przez drugą stronę umowy.
2. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy powinno zostać złożone na piśmie i staje się skuteczne z chwilą jego doręczenia drugiej stronie umowy.

§ 12
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy ustaw: Prawo budowlane, prawo zamówień publicznych, o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz Kodeks cywilny.

§ 13
Spory wynikłe z realizacji niniejszej umowy rozstrzyga sąd powszechny w Lidzbarku Warmińskim.

§ 14
Integralną część umowy stanowią załączniki
1. Oferta Wykonawcy,
2. Kosztorys ofertowy

§ 15
Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 egzemplarzu dla Zamawiającego i Wykonawcy.




Zamawiający: Wykonawca:











Przedmiar robót : „Zamknięcie i rekultywacja składowiska odpadów komunalnych w miejscowości Rogiedle gmina Lubomino”
L.p. Podstawa Opis jm Nakłady Cena jedn. Koszt jedn. Ilość wartość
1. Roboty związane z wywiezieniem odpadów
1 KNR 2-01
0109-05 Ręczne ścinanie i karczowanie średniej gęstości krzaków i podszycia ha 0,500
2 KNR 2-01
0202-02 Roboty ziemne wykonane koparkami podsiębiernymi o poj.łyżki 0.40m3 w gruncie kat III z transportem urobku samochod. Samowyładowczymi na odległość do 1km m3 900.000
3 KNR 2-01
0214-04 Nakłady uzup za każde dalsze rozp. 0.5 km transportu ponad 1 km samochodami samowyładowczymi po drogach utwardzonych ziemi kat. III – IV m3 900.00
4. Kalkulacja indywidualna Koszt przyjęcia odpadów na wysypisko t 540.000
2 Roboty wykończeniowe po wywiezieniu odpadów
5 KNR-W 2-01
0506-02 Plantowanie skatp i dna wykopów wykonywanych ręcznie w gr. kat. IV m2 5000.000
6 KNR-W 2-01
0505-04 Mechaniczne plantowanie powierzchni gruntu rodzimego kat. I-III m2 5000.000
7 KNR 2-21
0301-01 Sadzenie drzew i krzewów liściastych form natur. Na terenie płaskim w gr. kat. I – II bez zaprawy dołów śr. Głębok. 0.3m Szt 8000.000
8 KNR 2-21
0215-01 Ręczny wysiew nawozów mineralnych lub wapna nawozowego na terenie płaskim ha 0.500
9 Kal. indywidualna Badanie gleby i sporządzenie mapy glebowej 1:5000 szt 1.000




Brak załączników
Informacja wytworzona przez Elwira Łucka dnia 10.08.2006
Opublikowana przez Elwira Łucka dnia 10.08.2006. Wygasa 01.10.2006. Odsłon 1644, Wersja 4